Banneru reklāmas

Banneru reklāmas

Banneri ir reklāmas veids, kurā tiek veidots reklāmas materiāls ar vizuālo noformējumu un tekstu, un šī reklāma tiek izveidota kādā noteiktā vietā, reālajā vai interneta pasaulē. Tā, kā āra reklāmas paliek aizvien mazāks un mazāks procents no kopējā reklāmas tirgus un internetā tiek tērēta aizvien lielāks naudas daudzums, tā kā šodien arī runāsim vairāk par tieši banneru izvietošanu mājas lapās.

Mājas lapas ir interneta vietnes, kur cilvēkiem tiek pasniegta dažāda veida informācija, vai tā būtu audio formāta, video formāta, attēlu vai vienkārši teksta formātā, un būtībā ikviens var izveidot savu tīmekļa vietni un ievietot tajā to informāciju, ko vien vēlas. Interneta vietnes parasti tiek veidotas, kā informatīvi resursi vai arī, kā veids, lai nopelnītu naudu, un tieši otrais variants ir tas, kur iesaistīsim šīs banneru reklāmas. Ja tev ir mājas lapa, tad nenoliedzami katru mēnesi ir jāmaksā par servera uzturēšanu, ik gadu ir jādod nauda par domēna vārda uzturēšanu un vēl papildus ir jāveltī laiks mājas lapas veidošanai, un visas šīs darbības nav par velti, tāpēc ir nepieciešama nauda, lai šīs lietas darītu. Nu tad lūk, mājas lapas īpašniekam, ir izvēle savā lapā izvietot reklāmas un viens no šiem reklāmas veidiem ir tieši šīs banneru reklāmas.

Banneru veidi
Interneta banneri tiek veidoti gan portreta gan horizonta formātā un tiem ir daudz un dažādi izmēri sākot no kvadrātveida izmēra 100X100 pixeļiem līdz pat 1000 pixeļu platām reklāmām pa visu mājas lapas augšējo vai apakšējo daļu. Banneri tiek veidoti gan vienkāršā teksta formāta, gan teksta ar bildēm, kā arī kustīgie banneri un par to, kāds reklāmas banneris tiks ievietots parasti ir jāvienojas ar mājas lapas īpašnieku.

Izvietošanas kritēriji
Lai izvietotu šo reklāmas veidu parasti reklāmas izvietotājam ir jāvienojas ar mājas lapas īpašnieku par samaksu, izvietošanas ilgumu un uzskaites veidu, kā tiks uzskaitīts reklāmas paveiktais. Parasti tiek maksāts vai nu par konkrētu laiku vai arī par noteiktu klikšķu jeb spiedienu skaitu, un atkarībā no tā cik piesaistoša ir reklāma citreiz izdevīgāks ir viens, bet citreiz cits variants. Reklāmu cenas var atšķirties no dažiem desmitiem Eiro dienā līdz pat desmitiem tūkstošu Eiro dienā vai arī no 1 centa līdz vairākiem Eiro par vienu klikšķi atkarībā no nišas, kurā mājas lapa darbojas. Reklāmas var izvietot gan privāti norunājot to ar reklāmas izvietošanas mājas lapu gan arī izmantojot servisus, kā Google Adwords, kas ļauj cilvēkiem izvietot reklāmas uzreiz lielā skaitā mājas lapu, kas arī ir pieteikušās šajā programmā.

Cilvēku piesaiste
Galvenais iemesls, kāpēc izvietot šādas reklāmas, ir, lai piesaistītu cilvēku uzmanību un vai nu uzreiz vai nākotnē pārliecinātu cilvēku par to, lai viņš nopērk tieši tavu produktu nevis kādu citu. Tieši tāpēc arī reklāmas baneri tiek veidoti dažnedažādākajās krāsās, formātos un gluži, kā mākslas darbi, jo cilvēkus parasti piesaista kaut kas jauns un nebijis un ja visas reklāmas būtu vienādas, tad tām netiktu pievērsta uzmanība.

Baneru efektivitāte
Pēdējais punkts, kam pieskarsimies ir šo reklāmu efektivitāte, kas nebūt nav tik liela, kā varētu likties. Mājas lapās šāda veida Baneri parādījās jau var teikt uzreiz pēc pašu mājas lapu parādīšanās un tāpēc cilvēki parasti šīm reklāmām vairs nepievērš uzmanību un tāpēc pat ja reklāma ir ļoti liela, iespējams, cilvēki to nemaz neredz. Kā arī bieži vien mājas lapu īpašnieki vilto klikšķus lai tikai viņu tīmekļa vietne izskatītos pēc iespējas labāk un no reklāmas ņēmēja puses liktos, ka daudz cilvēku apmeklē viņa mājas lapu. Protams arī šis reklāmas veids, kā visi citi, ja tiek izmantots pareizi var nest labus panākumus, bet uzņēmumiem būs kārtīgi jātestē un jāmēģina daudz un dažādas lietas, līdz tie varēs nonākt pie kaut kā tāda, kas būs piesaistošs un uzrunājošs.