Mājas lapas ārējā optimizācija

Mājas lapas ārējā optimizācija

Tīmekļa vietnes mūsdienās cilvēki galvenokārt apmeklē no meklētājprogrammām un citiem resursiem, kur ir ievietotas šo lapu saites vai arī pieminēts mājas lapas domēna vārds un šo ārējo resursu iegūšana, uzlabošana un pareiza veidošana tiek saukta par mājas lapas ārējo optimizāciju. Cilvēkiem, kas nav pazīstami ar meklētājprogrammu uzbūvi un to, kā mājas lapas strādā ir jāsaprot, ka neviena mājas lapa nevar pastāvēt viena pati, un, lai tā saņemtu cilvēkus, tais vajadzīgs veidot savu tīklu, jeb resursus, kas veido hipersaites uz šo mājas lapu, un no kurienes tad arī cilvēki dodas uz šo tīmekļa vietni. Protams lapas izveides pirmsākumus šī lapa būs viena pati un tai būs tikai iekšējais tīkls, kur tīmekļa vietnes lapas savā starpā tiek savienotas ar šīm saitēm, bet ārējie resursi sākumā burtiski nebūs un lai tos iegūtu ir jāveic šī ārējā optimizācija.

Interneta mārketinga apvidū mājas lapas ārējā optimizācija tiek saistīta tikai ar SEO jeb meklētājprogrammu optimizācija, bet patiesībā šī ārējā optimizācija ir jāveic, lai iegūtu cilvēku plūsmu uz savu lapu un meklētājprogrammas pēc tam sapratīs, ka šī lapa ir labākais resurss, jo cilvēki to organiski apmeklēs. Jebkurai tīmekļa vietnes optimizācijai būtu pamatā jābūt tieši uz cilvēku piesaisti un noturēšanu nevis kādas programmas “caurumu” jeb nepilnību meklēšanai, kā tas pašlaik ir šajās mārketinga aprindās. Protams, veidojot ārējo optimizāciju tikai, lai piesaistītu meklētājprogrammu uzmanību ir iespējams ātri tikt šo rezultātu tabulu augšējās pozīcijās, bet šādas darbības var saņemt šo meklētājprogrammu nelabvēlību un jūsu tīmekļa vietne var tikt uzskatīta par sliktu un saņemt ierobežojumus, jeb tā saukto “banu”, kur visas mājas lapas pozīcijas tiek samazinātas un nav iespējams tās atgūt.

Jebkurai optimizācijai, ko uzņēmums veic savas mājas lapas labā vajadzētu notikt tikai, lai uzlabotu mājas lapas apmeklētāju skaitu un parādītu plašākam cilvēku lokam šo zīmolu vai nosaukumu, lai cilvēki iedomājoties par tam precēm vai pakalpojumiem, ko jūs piedāvājat uzreiz saistītu jūsu vārdu ar šo preci. Ārējā optimizācija var notikt pērkot reklāmas, rakstot viesu rakstus, prasot hipersaites dažādām mājas lapām, pērkot šīs saites un citas līdzīgas darbības. Bet pie ārējās optimizācijas tiek pieskaitīts arī sociālo tīklu mārketings, kur tik mēģināts piesaistīt klientus no šīm sociālajām mājas lapām bez reklāmas pirkšanas šajos tīklos. Parasti bez šīs ārējās optimizācijas tā īsti nav iespējams iegūt pietiekami labu tīmekļa vietni, jo pat tad, ja tiek izveidota vislabākā mājas lapa pasaulē, ar vislabāko saturu, ja cilvēki par šo saturu nespēj uzzināt, tad no tā īsti nav nekāda labuma, jo tīmekļa vietnei nebūs apmeklējumi un tātad, tā nevarēs neko nopārdot.