Meklētājprogrammu optimizācija

Meklētājprogrammu optimizācija

Meklētājprogrammas, kā Google, Yahoo un Bing ir vieni no lielākajiem resursiem interneta pasaulē un šīs tīmekļa vietnes katru dienu apmeklē miljardiem cilvēku, kas nozīmē, ka vietnes, kas ierindojas pirmajās pozīcijās meklētājprogrammu tabulās saņem ļoti lielu apmeklētāju skaitu, tieši tāpēc arī ir izveidojusies pilnīgi jauna nozare, kas saucas meklētājprogrammu optimizācija, kas darbojas tieši ap to, kā ātrāk un pēc iespējas vieglāk paaugstināt meklētājprogrammu pozīcijas konkrētām tīmekļa vietnēm. Meklētāju optimizācija notiek gan mainot mājas lapas iekšējos rādītājus gan arī veicot dažādas ārējās darbības, kā sociālo mēdiju kampaņas un hipersaišu izveidi uz doto mājas lapu.

Meklētājprogrammas izmanto daudz un dažādus rādītājus, lai noteiktu mājas lapu atbilstību noteiktiem atslēgas vārdiem un tiek lēsts, ka, piemēram, Google meklētājprogramma izmanto pat vairāk kā 200 dažādus faktorus, lai noteiktu mājas lapas atbilstību katra noteiktā atslēgas vārda ierindošanās vietai. Meklētājprogrammu uzņēmumi, lai ievāktu visus šos ierindošanās faktorus ir izveidojuši specializētas programmas, kas tiek saukti par zirnekļiem, jo šīs programmas pārvietojas no vienas mājas lapas uz citu izmantojot hipersaites, jeb tā sauktos linkus, kas arī ir paši ir viens no ierindošanās faktoriem. Šādi zirnekļi katru dienu “izstaigā” jeb apmeklē teju visa pasaules mājas lapas un pārbauda vai tajās nav izveidojušies kādi jaunumi, un ja tādi ir , tad šos datus ievieto savā kopējā datu bāzē. Kad cilvēks raksta meklētājprogrammā atslēgas vārdus lai meklētu kādu noteiktu mājas lapu vai atbildi, tad šīs programmas neiet cauri visas pasaules mājas lapām, bet gan iet cauri savām datu bāzēm, kur tiek dažu mikrosekunžu laikā atrasta informācija par piemērotākajām lapām, kuras ierindot pirmajās 10 tabulas vietās. Bet, ja šās atslēgas vārds ir ticis izmantots jau pirms tam, tad visticamāk, ka ir izveidota rezerves kopija, ko iespējams parādīt vēl ātrāk, un tikai tad, ja šādu atslēgas vārdu cilvēki nekad nav meklējuši, tad šis process var aizņemt mazliet ilgāku laiku.

Meklētājprogrammu optimizācija pati par sevi ir teju kā zinātne, jo šiem speciālistiem ir jāpārzina lielā daļa no šiem ierindošanās faktoriem un jāmāk tie manipulēt tā, lai meklētājprogrammas to neatpazītu, jo patiesībā šī meklētājprogrammu optimizācija nav tik legāla vai laba, kā visi uzskata, un, ja, piemēram, meklētājprogrammu algoritms atrod, ka kāda konkrēta lapa ir mēģinājusi mākslīgi veidot saites vai kā savādāk iespaidot šos rezultātus, tad šī tīmekļa vietne var saņemt sodu un tās pozīcijas šinīs tabulās var nokristies pat vairākas reizes un līdz ar to arī apmeklētāju skaits krietni samazināsies. Bieži vien uzņēmumi, kas veic meklētājprogrammu optimizāciju to nemaz nedara ar labākajiem nodomiem un klientiem, kas vēlas veikt šādu pakalpojumu vajadzētu jautāt šiem klientiem visu, to, kā notiek šo pozīciju paaugstināšana, kā arī, vai šie konkrētie paņēmieni nevar tikt uzskatīti par spamu vai slikto praksi un nevar radīt tieši pretēju efektu un pazemināt šīs meklētājprogrammu pozīcijas? Klientam ir jāsaprot, ar kādu uzņēmumu viņš sadarbojas un kopumā maza daļa no šiem uzņēmumiem tā nopietni arī pēta un testē visas savas darbības un lielākoties šie uzņēmumi tikai dara to, kas pašlaik strādā un nemaz nedomā par kleintu mājas lapas drošību vai arī nākotnes peļņu.